Тематика випускних робіт
Виберіть одну з тем та
повідомте керівнику курсів на електронну адресу (до кінця першого тижня).
Консультації з виконання роботи проводяться протягом першого тижня з 9.00 до
12.00 та з 13.00 до 16.00. Захист випускних робіт – у кінці третього тижня
курсів.
1. Місце синтаксису як завершального рівня в системі шкільного
курсу української мови.
2. Лінгвістичні
основи методики вивчення словосполучення в школі.
3. Лінгвістичні
основи методики вивчення речення в школі.
4. Сучасні
підходи до вивчення односкладних та неповних речень.
5. Підгрунтя
для методичної інтерпретації мовних явищ.
6. Реалізація
системного підходу у вивченні складного речення.
7. Алгоритмічний
підхід до розв’язання складних питань орфографії.
8. Формування комунікативної
компетентності старшокласників на уроках української літератури.
9. Місце диктанту
як прийому організації навчальної діяльності у засвоєнні орфографії.
10. Організація
навчання синтаксису в основній школі (5 клас).
11. Формування
синтаксичних компетентностей учнів основної школи (старшої школи)на уроках
української мови .
12. Система
роботи для попередження в учнів пунктуаційних помилок.
13. Особливості
методики роботи над кожною з груп розділових знаків.
14. Соціокультурна компетентність як засіб становлення
ціннісно-смислових орієнтацій учня.
15. Роль
тексту на шляху формування комунікативної компетентності учнів.
16. Зв’язний
текст як основа евристичної бесіди.
17. Розвиток творчих здібностей та креативного мислення на
уроках української мови.
18. Організація
навчальної діяльності учнів на уроках рідної мови.
19. Особистісно зорієнтована модель мовленнєвого розвитку
особистості.
20. Творчі
роботи на уроках української мови.
21. Лінгвістика
тексту в шкільному курсі української мови.
22. Види
мовленнєвої діяльності з погляду лінгвістики, психолінгвістики та методики.
23. Розвиток
усного мовлення на уроках української мови в 5-9 класах.
24. Технологія
сучасного уроку рідної мови.
25. Психолого-педагогічні
засади вивчення мови художнього твору.
26. Переказ як
форма розвитку мовлення учнів.
27. Аудіювання і
читання як рецептивні види мовленнєвої діяльності.
28. Розвиток
аудіативних умінь та навичок п’ятикласників.
29. Тестові
завдання для перевірки рівня сформованості аудіативних умінь учнів
5–11 класів.
30. Комунікативний аспект навчання рідної мови.
31. Використання інноваційних ідей на уроках української мови
та літератури.
32. Методи і прийоми формування
ораторської майстерності в учнів 5–11 класів.
33. Стилістичний
аналіз як методичне поняття.
34. Мовний
аналіз як метод навчання.
35. Шляхи
підвищення орфографічної грамотності старшокласників.
36. Стилістичні
можливості морфології на уроках української мови.
37. Лінгводидактичні умови формування в учнів уміння вчитися
на уроках української мови.
38. Наступність
і перспективність у засвоєнні школярами стилістичних понять.
39. Формування
читацьких компетенцій на уроках української літератури в 5 класі.
40. Ситуативні
вправи для формування умінь і навичок діалогічного мовлення учнів.
41. Роль навчального
тексту у формуванні ціннісно-смислових орієнтацій учнів.
42. Розвиток
літературної компетентності учнів на уроках вивчення української класичної
прози.
43. Літературознавча
компетентність учителя української мови і літератури.
44. Види художньої
діяльності у структурі інтегрованого уроку.
45. Риторичні
вміння як діяльнісний компонент риторичної компетентності.
46. Особливості
уроків вивчення лексикології у 5 класі на компетентнісній основі.
47. Технологія
кооперативного навчання в процесі формування комунікативної компетентності
учнів 5-7 класів.
48. Підвищення
мовної культури та грамотності учнів на уроках української мови.
49. Міжпредметні
проекти у формуванні навчальних компетентностей учнів.
50. Технології
вдосконалення культури писемного мовлення учнів.
Питання комплексного
іспиту
Виберіть один білет, підготуйте відповіді на нього у електронному вигляді, вказавши номер білета. Відповіді надішліть на електронну адресу керівника курсів (до кінця першого тижня).
Білет №1
1. Вимоги до культури мовлення.
2. Літературні роди і види.
Білет №2
1. Види організації навчання. Види
організації виховання.
2. Форми і види творчих робіт у школі.
Білет №3
1. Удосконалення методів і форм
організації навчання.
2. Прийоми роботи вчителя на уроках
розвитку мовлення.
Білет №4
1. Інноваційні технології навчання.
2. Види навчальної діяльності.
Білет №5
1. Удосконалення методів і форм
організації навчання.
2. Види письмових робіт на уроках
української мови і літератури.
Білет №6
1. Основні вимоги до сучасного уроку.
2. Міжпредметні зв’язки на уроках української мови і літератури.
Білет №7
1. Культура педагогічного спілкування.
2. Види ідейно-художнього аналізу.
Білет №8
1. Виховання, самовиховання та
перевиховання як важливі педагогічні категорії.
2. Принципи аналізу художнього твору.
Білет №9
1. Урахування вікових та психофізичних
особливостей учнів на уроках української мови і літератури.
2. Нестандартні уроки української мови
і літератури і методики їх проведення.
Білет №10
1. Педагогічна та психологічна діагностика,
їх застосування у педагогічному процесі.
2. Види контролю знань, умінь і
навичок учнів із української мови і літератури.
Білет №11
1. Методи навчання на уроках
української мови і літератури.
2. Типи уроків української мови і літератури.
Білет №12
1. Роль підручника на уроці
української мови .
2. Принципи побудови програми української мови і літератури.
Білет №13
1. Типи уроків української мови і
літератури.
2. Структура побудови програми
української мови і літератури
Білет №14
1. Екологічне виховання на уроках
української мови і літератури.
2. Методика вивчення оглядових тем з
української літератури.
Білет №15
1. Учитель словесник і професійні
вимоги до нього.
2. Вивчення біографії письменника.
Білет №16
1. Методика проведення позакласної
роботи з української мови і літератури.
2.
Принципи організації сучасного уроку української мови.
Білет
№17
1. Місце морфології в шкільному курсі мови.
2. Основні напрями роботи над розвитком мовлення.
Білет №18
1. Види контролю знань, умінь і
навичок з української мови і літератури.
2. Дидактичні принципи організації
навчально-виховного процесу в сучасній школі.
Білет №19
1.Диференційований підхід у викладанні
української мови і літератури.
2.Інноваційні технології навчання.
Білет №20
1.Види письмових робіт на уроках
української мови і літератури.
2.Урок як основна форма організації
навчального процесу.
Тематика конференції
Виберіть
одну підтему та підготуйте тези на обрану підтему (обсяг – до 0,5 сторінки;
шрифт – Times New Roman –
12, міжрядковий інтервал – 1,5, поля – по 2 см), надішліть керівнику курсів на
електронну адресу (до кінця першого тижня).
Тема конференції «Сучасний урок української мови і літератури»
1.
Сучасний урок у контексті компетентнісного підходу.
2.
Психологічна
організація навчально-пізнавальної співпраці учнів на уроках української мови
та літератури.
3.
Сучасний урок української
мови компетентнісної спрямованості. Структура компетентнісного уроку.
4.
Упровадження
інноваційних технологій на уроках української мови та літератури.
5.
Педагогічна
майстерність сучасного вчителя-словесника.
6.
Принципи
організації сучасного уроку української мови.
7.
Використання
проблемно-пошукових та ситуативних завдань як засіб активізації
навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці української мови.
8.
Організація
самостійної діяльності учнів на уроках української мови і літератури.
9.
Сучасний
компетентнісно- діяльнісний урок літератури.
10.
Формування
літературної компетентності учнів-читачів.
11.
Міжпредметні зв’язки на
уроках української літератури.
12.
Індивідуальний підхід
до учнів – основний шлях гуманізації навчально-виховного процесу.
13.
Проблемний підхід до
навчання як метод якісного засвоєння знань.
14.
Розвиток
навчально-пізнавальної діяльності учнів
на уроках словесності.
Компетентнісний підхід в освіті – відповідь на вимогу
часу
Компетентнісний
підхід в освіті – це cпрямованість освітнього процесу на формування та розвиток
компетентностей особистості, тобто інтегрованої характеристики людини. Основною
ідеєю компетентнісного підходу є ідея діяльнісного характеру змісту освіти. Перехід до
компетентнісного зорієнтованого
навчання означає переорієнтацію з процесу на результат освіти у
діяльнісному вимірі.
Чітка організація
методичної роботи на уроці української мови в умовах компетентнісного підходу
забезпечує розвиток мовних компетентностей як очікуваний результат засвоєння
необхідних базових теоретичних знань, уміння компетентно орієнтуватися у
вирішенні поставлених завдань, аргументовано демонструвати самостійні оцінні
судження, що дають можливість виявляти особливі творчі здібності.
Компетенцію визначаємо, формулюємо, структуруємо, засвоюємо,
орієнтуємо, а компетентність – формуємо, розвиваємо, удосконалюємо,
набуваємо, виявляємо, демонструємо, підвищуємо.
Загальнопедагогічні
проблеми формування компетентностей школярів розглядають Н. Бібік, С. Бондар,
М. Гончарова-Горянська, Л. Гузєєв, І. Гушлевська, О. Дахін, І. Єрмаков, О.
Локшина, А. Маркова, О. Овчарук, Л. Паращенко, О. Пометун, О. Савченко, Дж. Рамен,
С. Трубачова, П. Хоменко, А. Хуторськой, С. Шишов. Отже, презентованість і в
директивних і концептуальних документах, і в наукових розвідках вітчизняних і
зарубіжних педагогів свідчить про те, що компетентнісний підхід до навчання
стає освітянською реалією. Однак дуже гострою
залишається проблема реального застосування компетентнісного підходу,
визначення процесуальних та організаційних основ його впровадження, проблема
формування компетентності учнів у навчально-виховному процесі.
Мотиви вчіння в кожної дитини
особистісні, індивідуальні. Працюючи з різними групами та окремими учнями,
учителю необхідно бачити перспективи розвитку їхньої мотивації. Значущою для
ефективної навчальної діяльності є мотивація, зумовлена інтелектуальною
ініціативою та пізнавальними інтересами. Тому практична діяльність педагогів у
процесі формування мотиваційної компетентності має будуватися на міжпредметній
роботі, орієнтації на роботу в команді, індивідуалізації,
проектно-зорієнтованій діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар